Korduma kippuvad küsimused

Allpool leiad vastused korduma kippuvatele küsimustele. Kui Sa ei leia vastust oma küsimusele, siis võta ühendust klienditoega.

Laenu taotlemine

Meie eesmärk on pakkuda kõigile laenuvõtjatele turvalist keskkonda. Sotsiaalselt vastutustundliku ettevõttena oleme kehtestanud mitmeid nõudeid, et vältida klientide makseraskustesse sattumist. Pärast laenutaotluse kättesaamist kontrollime selle vastavust all loetletud nõuetele.

Meie laenutoode on praegu saadaval järgmistes riikides:

  • Eesti
  • Soome
  • Hispaania

Laenutaotlejatele kehtivad alljärgnevad nõuded.

  • Palgatöö, millest saadavast sissetulekust piisab kõigi igakuiste kulude katmiseks.
  • Ei tohi olla varasemaid maksehäireid, näiteks võlgnevusi, lepinguliste kohustuste täitmatajätmisi, pankrotimenetlusi ega avatud täitemenetlusi.
  • Ei tohi olla olnud hasartmänguprobleeme.
  • Peab olema vähemalt 21 aastat vana.

Bondora laenu saab taotleda internetis iga päev ja iga kell. Meie turvalise taotlusvormi täitmiseks kulub vähem kui viis minutit, misjärel saad kiiresti esialgse laenupakkumise.

Alustamiseks ava laenutaotluse leht ning toimi järgmiselt.

1. Registreeru ja täida laenutaotlus

Esialgse laenupakkumise saamiseks sisesta täpne teave. Laenu taotlemine on tasuta, lihtne, täielikult interneti teel esitatav ning võtab aega vaid viis minutit.

2. Vali sobiv laenupakkumine

Vali sobiv laenusumma ja igakuine kuumakse vastavalt oma võimalustele ja vajadustele. Meie laenupakkumised on personaalsed ja mõistlike intressimääradega.

3. Tuvasta ennast ja allkirjasta leping

Esimese laenu puhul on nõutav ühekordne isiku tuvastamine. Kui oled lõpliku laenulepingu allkirjastanud, kantakse raha automaatselt Sinu pangakontole.

Laenu taotlemine koosneb mitmest väikesest sammust:

  • Laenutaotluse täitmiseks kulub viis kuni kümme minutit.
  • Laenutaotluse esitamise järel tehakse Sulle esialgne laenupakkumine.
  • Kui nõustud esialgse laenupakkumisega, pead oma pangakonto Trustly kaudu kinnitama. Nii teame, kuhu hiljem raha kanda, kui oled lõpliku laenupakkumise vastuvõtnud. Pangakonto kinnitamine võtab ainult ühe minuti ja selleks vajad oma internetipanga üksikasju. NB! Pangakonto kinnitamine ei kohusta Sind laenu võtma ning enne lõpliku laenupakkumise vastuvõtmist saad tutvuda kõigi lepingutega.
  • Viimase sammuna saad Instantori kaudu oma pangakonto väljavõtte esitada. Pangakonto väljavõtte lisamisega saame hinnata Sinu laenutingimusi ning võimalusel teha Sulle madalama intressimäära ja igakuise tagasimaksega parema lõpliku laenupakkumise.
  • Krediidianalüüs võib võtta aega kuni ühe päeva, vaatame laenutaotlusi üle seitse päeva nädalas. Seejärel saad lõpliku laenupakkumise, mille pead kinnitama laenulepingu allkirjastamisega. Raha kanname kohe Sinu pangakontole. Sõltuvalt pangast võib ülekanne aega võtta 1–3 tööpäeva.

Enne laenu saamist pead oma pangakonto kinnitama. Vajame seda isiku tuvastamiseks ja kinnitamaks, et saadame hiljem raha õige inimese pangakontole.

Pangakonto kinnitamine Trystly kaudu on turvaline ja kiire. Trustly loob Su internetipangaga turvalise ühenduse.

Pangakonto kinnitamine Trystly:

  • Vali oma pank ja logi internetipanka sisse. Kui Su panka ei ole loendis, ei saa Sa kahjuks laenu taotleda (proovime kogu aeg uute pankade tuge lisada, nii et võid hiljem uuesti proovida).
  • Vali konto (sellele kontole makstakse hiljem välja ka Sinu laenusumma). Juhime tähelepanu! Isiklik pangakonto on pangas, isiku nimele registreeritud konto. Isiklik pangakonto ei ole alaealise ülalpeetava nimele registreeritud konto pangas.
  • Palun järgige ekraanil olevaid juhiseid.

See on tasuta ja registreeruda ei ole vaja. Sa vajad oma internetipanga sisselogimisandmeid. Kasutada saab ka teisi pangaspetsiifilisi sisselogimismeetodeid. Kui Sa ei saa oma kodupanka sisse logida, siis loe erinevatest tuvastusviisidest SIIT.

Pangakonto väljavõtte lisamisega saame hinnata Sinu laenutingimusi ning võimalusel teha Sulle madalama intressimäära ja igakuise tagasimaksega parema laenupakkumise. Instantor on teenus, mis võimaldab pangakonto väljavõtted vaid mõne klõpsuga kiiresti ja lihtsasti üles laadida.

Instantor on sama ohutu nagu Sinu internetipank ning seda kasutavad iga päev miljonid inimesed. Enam ei ole vaja ennast pangakonto väljavõtete skannimisega vaevata – logi lihtsalt oma internetipanka sisse, misjärel laaditakse viimase kolme kuu kontoväljavõtted automaatselt üles ja Sina saad laenutaotluse täitmist jätkata.

Instantori kasutamine on väga lihtne ja turvaline. See käib järgmiselt.

  • Vali oma pank ja logi internetipanka sisse. Kui Su panka ei ole loendis, saad lisada pangakonto väljavõtte ise või jätta antud sammu vahele.
  • Saad kohe vastuse.

Teie poolelioleva laenutaotluse kehtivus aegub 24 tunni pärast ning see tühistatakse automaatselt. Teil on alati võimalik jätkata laenutaotlusega, et saada veelgi parem laenupakkumine.

Pärast lõpliku laenulepingu allkirjastamist makstakse kogu laenusumma automaatselt Sinu registreeritud pangakontole. Sõltuvalt pangast võib ülekanne aega võtta 1–3 tööpäeva. Pühadel ja nädalavahetustel võib ülekanne rohkem aega võtta.

Loe lõplik laenuleping hoolikalt läbi, kuna selle tingimused võivad erineda esialgse pakkumise tingimustest.

Pane tähele! Kui Sinu registreeritud pangakonto on muutunud või suletud, teata sellest kohe meie klienditoele.

  1. Ava Bondora koduleht ja klõpsa üleval paremas nurgas nupul „Logi sisse“. Kui oled salasõna unustanud, siis klõpsa lehe allosas nupu „Logi sisse“ all lingil „Unustasid salasõna?“.

  2. Sisesta oma registreeritud e-posti aadress ja klõpsa nupul „Saada“. Ava oma e-postkast; sinna peaks saabuma e-kiri, milles on link salasõna muutmiseks. Kirjuta oma e-posti aadress kindlasti õigesti.

  3. Saadame Sulle e-kirja edasiste juhistega. Kui seda e-kirja pole saabunud, vaata igaks juhuks rämpsposti kausta. Kinnita salasõna muutmine, klõpsates lingil „Muuda oma salasõna siit“.

Kõiki Sinu esitatud andmeid hoitakse konfidentsiaalsena ja turvalistes serverites, millele pääseb ligi vaid piiratud turbemeetmeid kasutades.

Sinu andmeid käsitlevad meie koolitatud laenuanalüütikud ja neid ei avaldata kolmandatele osapooltele. Tutvu meie Privaatsuseeskirjaga siin.

Bondora pakub võimalust refinantseerida teised laenud üheks laenuks. Seega mitme erineva laenumakse tasumise asemel on Sul ainult üks laen. Muu hulgas võid nii säästa pankade teenustasudelt.

Refinantseerimise kohta loe lisaks siit: Mis on refinantseerimine? Milliseid laene on mõistlik refinantseerida?

Pane tähele! Kui kasutad laenu refinantseerimiseks, pead pärast laenu kättesaamist esitama tõendi, et oled tasunud kõik refinantseeritavad kohustused.

See on vajalik kindlustamaks, et vastutustundliku laenuandmise reegleid järgitakse ja meie laenud aitavad meie klientidel igakuiseid makseid vähendada, mitte ei lisa juurde kohustusi juba pingelisele eelarvele.

Aktiivne laen

Laenumakseid pead tegema kord kuus vastavalt maksegraafikule. Maksekuupäeva ööl lahutatakse kuumakse automaatselt Sinu Bondora konto saldost.

Pead tagama, et maksegraafikus märgitud maksekuupäeval on Sinu Bondora laenumakse summa olemas. Bondora saadab tähtaegade lähenemisel Sulle ka e-kirjaga meeldetuletusi.

Laenu tagasimaksmise teisi valikuid vaata jaotisest „Kuidas Bondora kontole sissemakseid teha?“.

Pane tähele! Enne Bondora kontole makse tegemist kontrolli oma maksegraafikut ja võimalikke tasumata arveid.

Logi sisse oma Bondora kontole ja vali jaotis „LAENUD“. Klõpsa nupul „Rohkem infot“ selle laenu kõrval, mille graafikut soovid vaadata.

Aktiivse laenu kogu graafiku vaatamiseks klõpsa nupul „Tuleviku graafik“. Kõikide tasutud maksete vaatamiseks klõpsa nupul „Tasutud maksete graafik“.

Kui Sul on mitu laenu, saad klõpsata laenuteabe tabeli allosas ka nupul „Maksegraafik“. Seal näed kõikide oma aktiivsete laenude kombineeritud maksegraafikuid.

Kui maksad kogu laenusumma tagasi 14 päeva jooksul pärast laenu väljastamise kuupäeva, ei pea Sa lepingutasu maksma. Pärast 14 päeva möödumist rakendub lepingutasu.

Sinu Bondora kontol peab olema summa, millest piisab põhiosa summa ja laenu väljastamise kuupäevast möödunud päevade. Parem on kanda kontole raha väikese varuga, sest ülejäägi võid hiljem alati oma pangakontole välja maksta.

Laenust taganemiseks 14 päeva jooksul järgi neid samme.

  1. Logi sisse oma Bondora kontole ja vali jaotis „LAENUD“. Klõpsa nupul „Rohkem infot“ selle laenu kõrval, millest soovid taganeda.
  2. Klõpsa vahekaardil „Tagane laenust“ ja lisa märge ruutu valiku kinnitamiseks. Pärast seda klõpsa punasel nupul „Tagane laenust“. Enne laenust taganemist veendu, et Su kontol on piisavalt raha.

Kui laenuleping on allkirjastatud rohkem kui 14 päeva tagasi, saad selle tagasi maksta kogusummas või osaliselt.

  1. Logi sisse oma Bondora kontole ja vali jaotis „LAENUD“. Klõpsa nupul „Rohkem infot“ selle laenu kõrval, mille soovid kogusummas tagastada.

    Veendu, et Sul on ekraanil kuvatud kogu laenusumma tagastamiseks piisavalt raha. Kui oled valmis laenu tagasimaksmisega jätkama, klõpsa kinnitamiseks nupul „Allkirjasta“ ja järgi edasisi juhiseid.

  2. Kui soovid laenu osaliselt tagasi maksta, logi sisse oma Bondora kontole ja vali jaotis „LAENUD“. Klõpsa nupul „Rohkem infot“ selle laenu kõrval, mille soovid osaliselt tagastada.

Märgi valik „Osa laenusummast“. Sisesta valitud summa. Soovitud tagasimakse summa peab enne jätkamist Su kontol olemas olema. Saad valida ka uue laenuperioodi – jättes selle valiku täitmata, kasutatakse uue graafiku arvutamiseks eelmist laenuperioodi.

Uue maksegraafiku ülevaatamiseks klõpsa valikul „Näita uut graafikut“. Uue graafikuga nõustumiseks ja laenusumma osalise tagasimakse lõpetamiseks klõpsa nupul „Allkirjasta“.

Pane tähele. Laenu kogusummas ja osaliselt tagasimaksmine tuleb kinnitada PIN-koodiga, mis saadetakse Su registreeritud telefoninumbrile. Kui Su telefoninumber on muutunud või suletud ja Sa soovid registreerida uue telefoninumbri, võta ühendust meie klienditoega aadressil [email protected].

  1. Kui soovid taotleda uut maksegraafikut, siis logi sisse ja vali jaotis „LISATEENUSED“.

  2. Loe kindlasti läbi kõik tingimused. Selleks klõpsa nupul „Uuri lähemalt“. B Secure'i teenustasu on 10 eurot kuus. Veendu, et Su Bondora kontol on piisavalt raha kuumaksete ja B Secure'i teenustasu tasumiseks.

    B Secure'i teenustasu lisatakse kuumaksetele. Teenustasu lahutatakse automaatselt Sinu Bondora konto saldost kord kuus maksegraafikule vastaval maksekuupäeval. Sõltumata aktiivsete laenude arvust lisatakse kuumaksetele vaid üks B Secure'i teenustasu. Pärast B Secure'i tingimustega nõustumist tuleb B Secure'i esimene teenustasu tasuda koos järgmise kuumaksega sõltumata sellest, kas maksegraafikut on muudetud või mitte. B Secure'i teenustasu võetakse ka põhiosa maksepuhkuse ajal.

    B Secure rakendub kõigile Sinu olemasolevatele ja tulevastele laenulepingutele ning seda ei saa peatada enne viimase aktiivse laenulepingu lõppu.

    B Secure annab järgmised võimalused (Sa ei pea kõiki korraga valima).

    • Põhiosa maksepuhkus
    • Maksegraafiku pikkuse muutmine
    • Kuumaksete kuupäeva muutmine
    • Kui jätad mõne valiku tegemata, püsib olemasolev väärtus. Näiteks, kui Sa ei vali uut maksekuupäeva, kasutatakse uue maksegraafiku puhul eelmist maksekuupäeva.

      B Secure'iga saad uut maksegraafikut taotleda juhul, kui täidetud on järgmised tingimused.

    • Oled tasunud kehtiva maksegraafiku raames vähemalt ühe täieliku kuumakse.

    • B Secure'i ei saa kasutada, kui Bondoral on õigus kõik Sinu aktiivsed laenulepingud lõpetada ja nende tagasimaksmata kogusumma koheselt tagasi nõuda.

    • Kui Sul on maksegraafiku muutmise (kuumakse muutmise, maksepuhkuse võtmise või laenu pikkuse muutmise) ajal tasumata teenustasusid, intressisummasid või muid võlgnevusi (sh B Secure'i teenustasu), pead kõik võlgnevused tasuma koos uue maksegraafiku esimese maksega.

  3. Klõpsa uue maksegraafikuga nõustumiseks nupul „Allkirjasta“ ning järgi lepingu allkirjastamise juhiseid.

Kui arvad, et Sul võib tekkida probleeme laenumaksete tasumisega, soovitame Sul osta tasulise teenuse „B Secure“, mille abil saad muuta oma maksegraafikut.

Teenuse B Secure kohta lisateabe lugemiseks logi sisse ja vaata meie laenujuhendi küsimust „Kuidas maksegraafiku muutmist taotleda?“.

Saabuvat maksekuupäeva tuletatakse kliendile automaatselt meelde. Kui makse ei laeku õigeaegselt, siis saadetakse kliendile automaatselt võlgnevuse meeldetuletus järgmisel päeval ja edaspidi iga seitsme päeva järel. Neljandal päeval saadetakse võlgnevuse meeldetuletus kliendile ka tavapostiga. Võla käsitlemisprotsessi eest kohalduvad teenustasud. Lisateabe saamiseks vaata jaotist Hinnakiri. Kaheksandal võlgnevuse päeval edastatakse nõue võlamenetlusettevõttele, kus jätkatakse võlgnevuse käsitlemist.

Kui klient ei tasu võlgnevust, avaldame kliendi isikuandmed Krediidiinfo maksehäireregistris. Kliendi maksehäiret näevad pangad, järelmaksupakkujad, mobiilioperaatorid ja teised firmad, kes müüvad kaupu ja teenuseid järelmaksuga. Märge maksehäireregistris vähendab tõenäoliselt kliendi võimalusi laenude saamiseks ja toodete või teenuste järelmaksuga ostmiseks paljudeks aastateks. Seda teavet näevad teised ettevõtted veel mitu aastat pärast võla tasumist.

Kui Sa ei tasu laenumakseid ka pärast korduvaid meeldetuletusi, on Bondora sunnitud laenulepingu võlgnevuse 75. päeval üles ütlema ning pöörduma kohalike võlamenetlusettevõtete või kohtu poole. Võlamenetlusettevõtted alustavad võla sissenõudmist ning edaspidised tagasimaksekokkulepped tuleb sõlmida nendega. Kui oleme sunnitud pöörduma kohtusse ja kohus otsustab, et võlgnikul on kohustus võlg tagasi maksta, siis palume kohtutäituril algatada täitemenetlus, millega ta saab voli kasutada nõude täitmiseks võlgniku pangakontosid, vara ja sissetulekut.

Võlgnevuste korral oleme sunnitud võtma kasutusele järgmised meetmed.

  • 1. Avaldame võlgniku andmed Krediidiinfo maksehäireregistris.

  • 2. Tühistame algse maksegraafiku, mistõttu kogu laenusumma ja kõik intressimaksed muutuvad koheselt sissenõutavaks.

  • 3. Edastame võla sissenõudmiseks võlamenetlusettevõtetele.

  • 4. Vajadusel pöördume võla sissenõudmiseks kohtusse.

  • 5. Kohtuotsuse alusel palume kohtutäituril algatada täitemenetlus võlgnevuse tasumiseks.

Bondora konto

Bondora kontole sissemaksete tegemiseks logi oma kontole sisse ja klõpsa nupul „Sissemakse“.

Bondora kontole sissemakse tegemiseks saad valida kolme erineva viisi vahel.

Trustly

Kiireim viis makse tegemiseks on kasutada Trustlyt, kus tehakse makse otse Sinu internetipangast ja Su makse kinnitatakse koheselt. See on turvaline ja tasuta teenus ning registreerumist ei ole vaja. Trustlyga makse tegemiseks vajad vaid oma internetipanga sisselogimise andmeid.

SEPA makse ja makse internetipanga kaudu

SEPA makse puhul ja makse tegemiseks internetipanga kaudu määra makse tegemine kindlasti eurodes ja sisesta ülekande tegemiseks vajalikud andmed. Palun lisa viitenumber ja makse selgituse tekst, mille leiad SEPA makse alt.

SEPA makse puhul või makse tegemisel internetipanga kaudu võib sissemakse laekumine Sinu Bondora kontole aega võtta kuni viis tööpäeva. Kuna intressi arvestatakse iga päeva kohta, on mõttekas teha veidi suurem makse, et katta kogunenud intress kuni makse laekumiseni Sinu Bondora kontole. Lisatasudeta järgmise sisse- või väljamakse tegemiseks võid alati kasutada ka kasutamata deposiiti.

Enne makse sooritamist uuri oma pangast sellega kaasnevate tasude kohta. Kui Sinu pank võtab tasu ka makse saajalt, lisatakse see tasu Sinu kuumaksele.

Pane tähele, et raha saab välja maksta ainult samale pangakontole, millega tehti isiku tuvastamine. Kui Su pangakonto on muutunud või suletud ja Sa soovid registreerida uue konto, võta ühendust meie klienditoega aadressil [email protected].

Bondora kontolt väljamakse tegemiseks logi oma kontole sisse ja klõpsa nupul „Väljamakse“.

Raha saad välja maksta vaid pangakontole, mis on registreeritud Sinu nimele ja litsentseeritud Euroopa krediidiasutusena. Enne väljamakse tegemist veendu, et Su pangakonto andmed on õiged.

Kõik väljamaksed peab kinnitama PIN-koodiga, mis saadetakse Sinu registreeritud telefoninumbrile. Kui Su telefoninumber on muutunud või suletud ja Sa soovid registreerida uue telefoninumbri, võta ühendust meie klienditoega aadressil [email protected].

  1. Logi oma kontole sisse ja klõpsa üleval paremas nurgas oma nimel. Vali rippmenüüst „Minu konto“. Uuenda isiklikke andmeid, nt e-posti aadress või keel. Muudatuste salvestamise järel saadetakse Sulle neid kinnitav e-kiri.

  2. Samal lehel saad muuta ka oma salasõna. Lisa oma praegune ja uus salasõna ning klõpsa nupul „Vaheta salasõna“. Peagi saad kinnitusega e-kirja. Kui taotled parajasti laenu, siis saad salasõna muuta, kui klõpsad sisselogimise järel ikoonil üleval paremas nurgas.

  3. Kui soovid muuta muid andmeid, saada e-kiri aadressile [email protected].

  1. Logi sisse oma Bondora kontole.

  2. Leia lehelt jaotis Konto väljavõte. Vali ajavahemik või täpsusta summad ja klõpsa nupul „Otsi“. Konto väljavõtte saad alla laadida ka CSV-vormingus. Selleks klõpsa paremal nurgas nupul „CSV“.

  1. Logi sisse oma Bondora kontole ja ava juhtpaneel.

  2. Leia lehelt jaotis Lepingud. Vali ajavahemik või täpsusta lepingu tüüp ja klõpsa nupul „Otsi“. Mõningaid lepinguid, millel on nupp „Lae leping alla“ nähtaval, saad ka alla laadida.

  1. Logi sisse oma Bondora kontole ja ava juhtpaneel.

  2. Leia lehelt jaotis Arved. Vali ajavahemik või makse olek ja klõpsa nupul „Otsi“. Teatud arvete puhul, millel on nupp „Üksikasjad“ nähtaval, saad vaadata ka üksikasju.